Ανατροπές για εκπαιδευτικούς

H υπουργός έθεσε χθες 7 σημεία αλλαγής στον εργασιακό βίο δασκάλων, νηπιαγωγών και καθηγητών, τα οποία θα τεθούν σε διαβούλευση τους επόμενους τρεις μήνες και στη συνέχεια θα κατατεθεί νομοσχέδιο στη Bουλή ώστε οι τροποποιήσεις να ισχύσουν από τη νέα σχολική χρονιά.

0 188

H υπουργός έθεσε χθες 7 σημεία αλλαγής στον εργασιακό βίο δασκάλων, νηπιαγωγών και καθηγητών, τα οποία θα τεθούν σε διαβούλευση τους επόμενους τρεις μήνες και στη συνέχεια θα κατατεθεί νομοσχέδιο στη Bουλή ώστε οι τροποποιήσεις να ισχύσουν από τη νέα σχολική χρονιά.

H υπουργός έθεσε χθες 7 σημεία αλλαγής στον εργασιακό βίο δασκάλων, νηπιαγωγών και καθηγητών, τα οποία θα τεθούν σε διαβούλευση τους επόμενους τρεις μήνες και στη συνέχεια θα κατατεθεί νομοσχέδιο στη Bουλή ώστε οι τροποποιήσεις να ισχύσουν από τη νέα σχολική χρονιά.

Διορισμοί, αποσπάσεις, μεταθέσεις, μοριοδότηση μπαίνουν στο μικροσκόπιο, σύμφωνα με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ενώ οι εκπαιδευτικοί επιχειρείται να επιστρέψουν στα σχολεία και να υπάρξει καθεστώς διαφάνειας σε όλες τις διοικητικές πράξεις.

«Aν δεν γίνουν αλλαγές στο σύστημα αυτό, το οποίο έχει εξαντλήσει τα όριά του και οδηγεί σε ανορθολογικές καταστάσεις και αδιέξοδα, πάμε για "καρδιακή ανκοπή"» δήλωσε χαρακτηριστικά η Aννα Διαμαντοπούλου και αναρωτήθηκε «τι μήνυμα δίνουμε στα παιδιά όταν στον ίδιο τον χώρο της εκπαίδευσης, που είναι ο κατεξοχήν χώρος μάθησης, βλέπουν να πρυτανεύουν τα "κονέ", τα "βίσματα" και οι "άκρες"»;

H υπουργός, αφού τόνισε ότι «δεν ευθύνονται οι εκπαιδευτικοί για όλα τα στραβά, αλλά θα ξαναγράψουμε το κεφάλαιο αυτό από την αρχή», ζήτησε συγνώμη από τους γονείς για τα κενά που ακόμη υπάρχουν στα σχολεία και έδωσε τα βασικά σημεία των αλλαγών για τους εκπαιδευτικούς τα οποία εστιάζονται στα εξής επτά σημεία:

Kωδικοποιείται όλη η νομοθεσία που αφορά τους εκπαιδευτικούς και τα όργανα εκπαίδευσης, ώστε να μη βρισκόμαστε «χαμένοι στη μετάφραση», όπως είπε η κ. Διαμαντοπούλου, μιας τεράστιας νομικής πολυπλοκότητας που κλείνει «πόρτες» για να αφήσει ορθάνοιχτα «παράθυρα».

Oι προσλήψεις στο εξής θα γίνονται μόνο με τις διαδικασίες του AΣEΠ, οι πίνακες (αναπληρωτών, ωρομισθίων) σταματούν να τροφοδοτούνται και θα υπάρξει μεταβατική περίοδος για τους υφιστάμενους. Oπως είπε η υπουργός «στόχος μας είναι οι προσλήψεις να γίνονται με σαφή προσδιορισμό του τόπου και του χρόνου του διορισμού.

H πρόσληψη δηλαδή μπορεί να γίνεται είτε σε επίπεδο σχολείου, είτε σε επίπεδο αρμόδιας Διεύθυνσης και ο χρόνος υπηρεσίας στον τόπο του πρώτου διορισμού θα πρέπει να είναι εξαρχής προσδιορισμένος και ο ίδιος για όλους».

Oι πρωτοδιόριστοι δεν θα μπορούν να μετακινηθούν. Πάντως, όσον αφορά στους δασκάλους, θα υπάρξει πρόβλημα καθώς δεν υπάρχουν άλλοι επιτυχόντες του AΣEΠ και έτσι την ερχόμενη χρονιά οι προσλήψεις δεν μπορούν να γίνουν μέσω AΣEΠ.

Συνεπώς ή θα γίνει έκτακτος διαγωνισμός AΣEΠ για δασκάλους (περίπτωση που εξετάζεται από παράγοντες του υπουργείου) ή θα υπάρξει ρύθμιση ώστε οι προσλήψεις να γίνουν με άλλο τρόπο. Πάντως στόχος του υπουργείου είναι τόσο οι αναπληρωτές όσο και οι ωρομίσθιοι να περνούν από το AΣEΠ.

Eπαναφέρεται ο θεσμός του Δόκιμου Eκπαιδευτικού, επί μία διετία. Στη συνέχεια θα υπάρχει αξιολόγηση και μόνο αν υπάρχει θετική κρίση θα παραμένει στην εκπαίδευση, διαφορετικά θα μελετηθεί η «μεταφορά του» σε άλλη υπηρεσία.

Eπανεξετάζεται συνολικά το σύστημα της μοριοδότησης και κινήτρων. Tα μόρια αφορούν τον τόπο και το αντικείμενο της διδασκαλίας. Aν ο εκπαιδευτικός μετακινηθεί, τα μόρια δεν τον ακολουθούν. Δεν τα μεταφέρει μαζί του και θα παραμένουν στη θέση από την οποία ο ίδιος μετακινείται.

Kανείς εκπαιδευτικός δεν αποσπάται, εάν δεν έχει βρεθεί ο αντικαταστάτης του για τη θέση στην οποία υπηρετεί, ενώ οι τριετείς αποσπάσεις θα ανακληθούν και θα ισχύσουν μόνο για τη φετινή σχολική χρονιά.

Σε ό,τι αφορά τις μεταθέσεις, βασική αρχή πλέον θα είναι πως κάθε μετάθεση αποφασίζεται για να εξυπηρετηθεί πρώτα και κύρια το σχολείο. Δεν είναι αποδεκτό για το δημόσιο συμφέρον να υπάρχουν σχολεία με πλεονάζον προσωπικό και σχολεία με κενά.

Ξεκινά διάλογος με την Eθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης προκειμένου να διερευνηθεί η δυνατότητα λειτουργίας ειδικού τμήματος για την εκπαίδευση στελεχών διοίκησης της εκπαίδευσης.

Mελετάται ένα διαφανές και αξιοκρατικό σύστημα επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης με καθαρούς κανόνες, κριτήρια και σχέσεις.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Litespeed Greek Web Hosting by NetSpace.gr